فیلم شاه ریچارد

King Richard 2021
7.5/10
13+ مناسب برای سن بالای 13 سال

داستان فیلم شاه ریچارد

روایت زندگی دو نفر از بهترین بازیکنان تنیس آمریکا، ونوس و سرنا ویلیامز است که به سرمربیگری پدرشان ریچارد ویلیامز، به ستارگان تنیس تبدیل شده اند و...

درباره فیلم شاه ریچارد

«شاه ریچارد»؛ «ویل اسمیت» دوباره «در جستجوی خوشبختی»

«شاه ریچارد» با عنوان اصلی «King Richard» که به «پادشاه ریچارد» نیز ترجمه شده است، درامی ورزشی است که زندگی ورزشی ریچارد اسمیت، تنیس باز انگلیسی، را روایت می کند که چگونه به تربیت دخترانش، ونوس و سرنا، برای موفقیت در رشته ی تنیس و کسب عنوان قهرمانی می پردازد.

«رنالدو مارکوس گرین» کارگردان این درام ورزشی است و ستاره ای همچون «ویل اسمیت» در آن ایفای نقش می کند. این فیلم محصول کمپانی وارنر برادرز است که با بودجه ی تقریبی 50 میلیون دلار ساخته شد و پس اکران توانست نزدیک به 40 میلیون دلار فروش داشته باشد.

این فیلم دو ساعته و نیمه روایت سختی ها و مشقت هایی است که یک قهرمان برای دستیابی به موفقیت باید طی کند و از این نظر بسیار آموزنده است.

«ویل اسمیت» دوباره «در جستجوی خوشبختی»

انتخاب «ویل اسمیت» برای ایفای این نقش مطمئنا به دلیل حضور موفق و تماشایی او در فیلم «در جستجوی خوشبختی» صورت گرفته است. در آن فیلم شاهد بودیم که چگونه «ویل اسمیت» برای پیدا کردن شغلی آبرومند و نجات فرزندش دست به هر کاری زد و سرانجام پس از تحمل مشقت های فراوان به خوشبختی رسید.

از این رو در «شاه ریچارد» شاهد آن هستیم که بیشترین بار فیلم بر دوش «ویل اسمیت» است، بازیگری که به شدت در نقش خود غرق شده است و ابعاد شخصیتی یک پدر مهربان و نگران را بازی می کند.

نگاهی به داستان فیلم؛ نابرده رنج گنج میسر نمی شود

«شاه ریچارد» بر اساس زندگی واقعی خانواده ی ویلیامز ساخته شده است و اراده ی پولادین مردی را نشان می دهد که در تمام مدت به آینده ی رویایی دخترانش ایمان داشته و آن ها را برای رسیدن به اهدافشان، سخت همراهی کرده است. در کنار پدری چنین سخت کوش شاهد حضور مادری هستیم که صادقانه و صمیمانه آنها در این مسیر همراهی می کند.

ریچارد ویلیامز پدری است که زندگی سختی داشته و حالا مصمم است که از دو دخترش قهرمان هایی تاریخ ساز بسازد. ریچارد به دل مشکلات می زند و با تمام محدودیت های سر راهش لحظه ای از پای نمی نشیند. او مسیر موفقیت دخترش را هموار می کند زیرا به رویای خودش ایمان دارد. برای دستیابی به موفقیت و تحقق رویای پدر، شاهد صحنه هایی از تمرین های شبانه روزی روی سطوح ترک خورده و پر از برگ زمین های شهری تا تمرین در کمپ های ورزشی متفاوت هستیم.

از سوی دیگر، «شاه ریچارد» راه متفاوتی را از دیگر آثاری بیوگرافی و الهام بخش سینما طی کرده است. در این اثر کارگردان نقطه دیدش را روی خانواده ی قهرمانان تنظیم می کند و نقش آن ها را در زندگی اسطوره ها مورد بررسی قرار می دهد. کارگردان تلاش کرده است به جای نمایش سختی ها و مرارت های دستیابی به موفقیت روی لایه های شخصیتی ریچارد تمرکز داشته باشد.

تعلیق های نفس گیر «شاه ریچار»

«شاهد ریچارد» موفقیتش را مدیون کارگردانی فیلم است که در این میان تعلیق ها نقش قدرتمندی در فیلم ایفا می کنند. برای مثال صحنه های مسابقه با اینکه نتیجه ی بازی کاملا مشخص است، بیننده را دچار هیجان می کند.

به عبارت دیگر جادوی فیلمنامه و کارگردانی است که به درک درستی از یک اثر بیوگرافی رسیده است. هیجانی که قرار است از یک اتفاق قدیمی رخ داده شده به مخاطب وارد شود، همانقدر تازه و همان اندازه هیجان انگیز و فوق العاده از کار درآمده است که گویا همین الان اتفاق افتاده است.

«ویل اسمیت» سخاوتمند

«ویل اسمیت» بر خلاف حاشیه هایش در مراسم اسکار، بازیگر بسیار سخاوتمندی است و بارها در موقعیت های مختلف این را اثبات کرده است. در فیلم «شاه ریچارد» نیز برای قدردانی از عوامل فیلم نیمی از دستمزدش (معادل 40 میلیون دلار» را در میان دیگر بازیگران تقسیم کرد.

«شاه ریچارد» را چطور ببینیم؟

این درام ورزشی را می توانید در رسانه ویدیویز به طور رایگان و با بهترین کیفیت تماشا کنید. ویدیویز به عنوان یک بستر VOD این امکان را در اختیار شما قرار داده است تا سینمای خود را به خانه ببرید و فیلم های محبوبتان را تماشا کنید.

بازیگر
دیدگاه‌ها